ohinanikki

音楽・本について、色々。

Emily Dickinson - I died for Beauty - but was scarce

f:id:oonomdk:20190626214018j:plain
I died for Beauty - but was scarce
Adjusted in the Tomb
When One who died for Truth, was lain
In an adjoining Room -

He questioned softly "Why I failed"?
"For Beauty", I replied -
"And I - for Truth - Themself are One -
We Bretheren, are", He said -

And so, as Kinsmen, met a Night -
We talked between the Rooms -
Until the Moss had reached our lips -
And covered up - Our names -

---

私は「美しさ」のために死んだ―
棺にしつらえられ 休む間もなく 
「真実」のために死んだひとが、
隣の部屋に 横たえられた―

彼は問いを囁いた「なぜ 僕は失敗した?」
「美しさのため」私は答えた―
「そう、僕は―真実のため―けれど、それらは同じもの―
 ならば、僕たちは兄弟だ」彼は云った―

そうして、身内のように、夜に落ち合い―
私たちは 部屋を隔てて 語り合った―
苔が 互いの唇に のぼりつめ―
そして 私たちの名前を―
覆い隠してしまうまで―